ICT innovatie

De beste fulfilment service voor uw bedrijf

zondag, 8-2-2015  

Sta je er wel eens bij stil hoe het voor een klant is om bij je te kopen? Niet veel bedrijven denken hier regelmatig over na en dat is waar je als bedrijf veel punten laat liggen. De service van uw bedrijf is tenslotte het punt waarop jouw klanten je beoordelen en je wilt dat dit op alle punten goed is. Je wilt niet dat er bepaalde punten zijn waarop je bedrijf het af laat weten. Dit kan namelijk heel erg goed betekenen dat je de klant kwijt raakt aan je concurrentie en dat is natuurlijk niet wat je wilt. Klantenbinding is voor ieder bedrijf belangrijk. Het betekent immers dat klanten bij je terug komen en niet hun geld ergens anders uitgeven. Met de juiste fulfilment service kun jij dit voor elkaar krijgen. Dit zorgt ervoor dat klanten iedere stap van de bestelling uitstekend geholpen worden en zo met een fijn gevoel bij je bedrijf een product kopen. Een goede fulfilment service zorgt er voor dat een klant graag bij je terug komt. Maar dit houdt wel in dat je op meerdere vlakken misschien wel grote slagen moet maken. De fulfilment service houdt niet op bij het plaatsen van de bestelling. Ook in de vervolgstappen die een klant dan maakt spreekt de fulfilment service voor zich. Dit zijn vaak de stappen waarin je de klant echt aan je kunt binden:

  • bestellingen
  • betalingen
  • retouren
  • vragen
  • service-contacten

De fulfilment service houdt zich met alle bovenstaande zaken bezig. Natuurlijk is het logisch dat het bestelproces soepel moet verlopen op je website. Het zal je echter verbazen hoeveel bedrijven dit niet geoptimaliseerd hebben. Dit is de eerst fase waarin je echt klanten kunt verliezen. Maar ook tijdens het betaalproces zijn er behoorlijk wat dingen die mis kunnen gaan. Bijvoorbeeld het aanbieden van te weinig betaalmogelijkheden. Dit zijn zaken die erg belangrijk zijn om een klant tevreden te houden. Bij de fulfilment service ga je op zoek naar de manieren die klanten willen hebben om te betalen bij jou in de webshop. Zo zal niet iedere webshop bijvoorbeeld de mogelijkheid om met creditcard te betalen hoeven aanbieden. Terwijl het bij een ander bedrijf juist noodzakelijk om klanten aan je te binden. Dit zijn allemaal dingen die je uit moet zoeken om tot de ideale fulfilment service te komen.

Hulp bij het opzetten van een goede fulfilment service

Een goede fulfilment service is moeilijker dan je denkt. Bedrijven die dit willen doen huren daarom eigenlijk altijd een bedrijf in dat ze hier bij kan helpen. Hiervoor moet je bij S&H zijn. Dit bedrijf heeft een brede en lange ervaring op het gebied van de fulfilment service. Zij zorgen er voor dat (bijna) iedere klant die iets bij jouw bedrijf bestelt hier vaker wil terugkomen. Dat is natuurlijk wat je wilt bereiken. Natuurlijk zorg je er met een goede fulfilment service voor dat klanten hun artikelen kunnen retouren. Hoe je hier invulling aan geeft dat moet je natuurlijk zelf bepalen. Niet voor alle producten die bedrijven verkopen is het mogelijk om het te retourneren. Verkoop je bijvoorbeeld ondergoed of badgoed, dan wil je dit natuurlijk niet geretourneerd hebben. Je kunt op dit gebied dan natuurlijk wel een goede fulfilment service opzetten. Wat dacht je bijvoorbeeld van het geven van een cadeaukaart als er iets mis is met het product. Klanten vinden het vaak het belangrijkst om gehoord te worden en daar kun je met jouw fulfilment service heel goed op inspelen. Is iemand niet tevreden over een bepaald product? Dan kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om een korting bon te geven voor de volgende keer dat ze bij je bestellen. Een klant krijgt dan het gevoel dat zijn probleem serieus genomen wordt en dat is voor veel mensen al genoeg om een klant toch nog aan je te binden. Het kan tenslotte gebeuren dat een bepaald product niet helemaal aan de wensen van de klant voldoet. Met een goede fulfilment service doe je er dan toch alles aan om een klant helemaal tevreden te houden.

Meer doen voor de klant met fulfilment service

Een goede klantenservice is natuurlijk ook onderdeel van een goede fulfilment service. Ook dit kun je op verschillende manieren natuurlijk vormgeven. Zo zal niet ieder bedrijf de mogelijkheid hebben om een voltallig klantenservice te hebben waar klanten naar kunnen toe bellen met vragen. Als je een klein bedrijf hebt dan kun je dit soms ook wel in je eentje af. Ga je groter worden? Dan is het handig om een goede fulfilment service door een bedrijf als S&H te laten opzetten. Zij weten hoe je dit het beste aan kunt pakken. Als je zelf aan de slag gaat met een fulfilment service, dan loop je het risico dat het niet goed wordt opgezet. Dat wil je natuurlijk niet, want een goede fulfilment service kost tijd en moeite en dan wil je natuurlijk wel dat dat loont. Bij H&S kunnen ze daar precies voor zorgen. Zij weten hoe ze voor ieder bedrijf een passende fulfilment service kunnen opzetten en hoe jij dus op de beste manier je klanten aan je kan binden. Neem daarom vandaag nog contact met ze op om een afspraak te maken en door te nemen hoe zij je kunnen helpen met een goede fulfilment service. Je bedrijf zal hier een stuk beter door gaan lopen. En dat is natuurlijk maar wat prettig.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn


Comments are closed.